Merhabalar bu yazımda sizlere 5 farklı yazılım diliyle, Math sınıfı olmadan mutlak değer almayı göstereceğim.
Bu dersimiz daha çok programlamaya yeni başlayanlar için olacak.
İlk başta mutlak değerin ne olduğunu öğrenelim :
Mutlak değer bir gerçek sayının sıfır noktasına olan uzaklığıdır.
Örneğin bir cetvel üzerinde düşünelim :
Cetvelin üzerinde 10 cm noktası, 0 cm noktasına 10 cm mesafede.
Aynı şekilde -10 cm noktası, 0 cm noktasına 10 cm mesafede.
Sizin için bir resim hazırladım :
Mutlak değer için sayı "|" şekilleri içinde yazılır.
Örneğin :
| 20 | = 20
| -48 | = 48
Mutlak değer hakkında daha fazla bilgi almak için Mutlak Değer - Vikipedi sayfasını ziyaret etmeyi unutmayınız.
Algoritmayı yazılım dilinde yazarken kullanacağımız yazılım dileri :
Java, C#, Swift, C, C++
Not : Mutlak değer almak için bir algoritma yazmamıza gerek yok. Bu iş için küthüphaneler bulunmakta.
Mesela Java yazılım dilindeki "Math" sınıfı gibi. "Math" sınıfında mutlak değer almak istiyorsak şu yöntemi kullanabiliriz :
Math.abs(Sayi);
Burada "Sayi" yerine istediğiniz bir sayıyı girerseniz size mutlak değer olarak döner.
Fakat algoritma yazmamız bizi yazılım konusunda geliştirir.
Şimdi ise bir algoritma yazalım :
Program çalışır.Hadi gelin kurduğumuz bu algoritmayı 5 farklı yazılım dilinde yazalım :
İstenilen sayı 0'sıfırdan büyük mü diye bakılır.
- Eğer sıfırdan büyük ya da eşitse :
--Sayı olduğu gibi yazılır.
- Eğer 0'dan küçük ise :
-- Sayının negatif olduğunu biliyoruz. Sayıyı pozitif yapmak için sayı "-1" ile çarpılır.
-- Çarpım sonucundaki çıkan sayı konsola yazdırılır.
Program kapanır.
Java :
// Arda Mavi - ardamavi.com public class MutlakDeger { public static void main(String[] args) { int sayi = -28; // int tipinde "sayi" isimli bir değişken, -28 değerine atanır. if (sayi >= 0){ // Sayı 0'a eşit ya da büyük ise : System.out.println(sayi); // Konsola "sayi" değişkeni yazdırılır. }else { // Sayı 0'dan küçük ise : System.out.println(sayi*-1); // Sayi değişkeni ile -1 çarpılır ve sonuç konsola yazdırılır. } } }
C# :
// Arda Mavi - ardamavi.com using System; namespace MutlakDeger { class MainClass { public static void Main (string[] args) { int sayi = -28; // int tipinde "sayi" isimli bir değişken, -28 değerine atanır. if (sayi >= 0){ // Sayı 0'a eşit ya da büyük ise : Console.WriteLine(sayi); // Konsola "sayi" değişkeni yazdırılır. }else { // Sayı 0'dan küçük ise : Console.WriteLine(sayi*-1); // Sayi değişkeni ile -1 çarpılır ve sonuç konsola yazdırılır. } } } }
Swift :
// Arda Mavi - ardamavi.com var sayi = -28 // int tipinde "sayi" isimli bir değişken, -28 değerine atanır. if (sayi >= 0){ // Sayı 0'a eşit ya da büyük ise : print(sayi) // Konsola "sayi" değişkeni yazdırılır. }else { // Sayı 0'dan küçük ise : print(sayi*(-1)) // Sayi değişkeni ile -1 çarpılır ve sonuç konsola yazdırılır. }
C :
// Arda Mavi - ardamavi.com #includeint main(int argc, const char * argv[]) { int sayi = -28; // int tipinde "sayi" isimli bir değişken, -28 değerine atanır. if (sayi >= 0){ // Sayı 0'a eşit ya da büyük ise : printf("%d",sayi); // Konsola "sayi" değişkeni yazdırılır. }else { // Sayı 0'dan küçük ise : printf("%d", (sayi*-1)); // Sayi değişkeni ile -1 çarpılır ve sonuç konsola yazdırılır. } }
C++ :
// Arda Mavi - ardamavi.com #includeUmarım yararlı olmuştur.int main(int argc, const char * argv[]) { int sayi = -28; // int tipinde "sayi" isimli bir değişken, -28 değerine atanır. if (sayi >= 0){ // Sayı 0'a eşit ya da büyük ise : std::cout << sayi; // Konsola "sayi" değişkeni yazdırılır. }else { // Sayı 0'dan küçük ise : std::cout << sayi*-1 ; // Sayi değişkeni ile -1 çarpılır ve sonuç konsola yazdırılır. } }
Görüşleriniz ve önerileriniz benim için çok değerli.
Sorularınızı bekliyorum.
İyi çalışmalar.
Ben yeni başlamıştım.
YanıtlaSilFkir verdi :D
Yardımcı olabildiysem ne mutlu :D
Sil